Solinair: Nov hangar za večje zmogljivosti
Na območju nekdanjega hangarja GIO Aviation na Brniku, kjer trenutno potekajo gradbena dela, bo čez leto dni stal nov hangar podjetja Solinair. Zaradi vse večjega povpraševanja po baznem vzdrževanju letal smo se v podjetju že pred leti odločili za širitev svojih kapacitet.
Bazno vzdrževanje obsega periodične preglede letal, ki jih narekujejo predpisani časovni intervali in cikli. Pri tem letalo skoraj v celoti razstavijo, skrbno preverijo vse komponente ter po potrebi izvedejo popravila ali modifikacije. Takšni pregledi lahko trajajo od deset dni do več mesecev, pri čemer na posameznem letalu dela od 20 do 30 strokovnjakov.
Trenutno lahko v obstoječih hangarjih na Brniku istočasno vzdržujemo tri do štiri letala. Zaradi velikega povpraševanja po vzdrževanju regionalnih letal smo začasno rešitev našli v uporabi posebnega šotora, t. i. "Tail Box", ki omogoča vzdrževanje letal z visokimi repi, kot so na primer EMBRAER ERJ 170/190. Dolgoročno pa bomo svoje kapacitete povečali z novim hangarjem, ki bo omogočal delo na dodatnih treh letalih hkrati.
Pridobitev stavbne pravice nam je omogočila začetek priprave projektne dokumentacije, ki jo je zasnoval biro API Arhitekti, pri projektu pa sodelujeta tudi podjetji TOSIDOS in SCHWARZMANN. Skupna površina hangarja bo 3.250 m², njegova velikost pa je prilagojena razpoložljivemu zemljišču in dimenzijam letal, ki jih bomo vzdrževali – med njimi regionalna letala CRJ, ATR, EMBRAER, AIRBUS A220 ter ozkotrupna letala družine A320.
Nov hangar je zasnovan z upoštevanjem naših bogatih izkušenj, pri čemer je poudarek predvsem na visoki funkcionalnosti. Prostor bo načrtovan tako, da bo omogočal nemoten potek vseh delovnih procesov, pri čemer bo postavitev skrbno premišljena in optimizirana za čim bolj učinkovite delovne poti. Poleg glavnega dela bo hangar vključeval tudi motorsko, elektro, kleparsko in ličarsko delavnico skupaj z lakirnico, skladišča, strežnike, arhive ter upravne prostore v zgornji etaži. Z načrtovano širitvijo pričakujemo tudi povečanje števila zaposlenih za 50 do 60 ljudi.
Gradnja hangarja bo predvidoma trajala eno leto, prve vzdrževalne aktivnosti na letalih pa načrtujemo marca 2026. S tem bomo povečali zmogljivosti in nadaljevali rast podjetja, saj imamo letošnje kapacitete že popolnoma zasedene, kar pomeni da letno servisiramo približno od 50 do 60 letal.
Med naše najbolj zveste stranke sodijo Lufthansa, Helvetic in Finnair ter nigerijska prevoznika Ibom Air in ValueJet.